Sider

søndag 16. januar 2011

Overvintring av granium og georginer

I dag har jeg koset meg i "planterommet" i kjelleren. (Egentlig bare en kjellerbod der jeg setter inn planter som må overvintres inne). Jeg har klippet bort alt vissent bladverk fra mine pelargonier- mmm jeg hadde glemt hvor godt de lukter! En liten vannskvett måtte også til. Engletrompeten hadde fått mange små skudd- kansje får jeg blomster på den i år? Forige sesong kom bare bladverk ikke en eneste blomst...?
Knoller av begonia og georginer så ut til å ha det fint foreløbig- blir spennende å se om de begynner å spire til våren.
Slik så graniumene ut i sommer:
Dvs. et lite utvalg av dem.


Under er georginen jeg kjøpte sommeren 2010- håper den kommer like vakkert i år. Gjør den det blir det kjøpt flere georginer denne sesongen!




Gleder meg!

4 kommentarer:

  1. Man lengter etter sommeren når man ser slike bilder.
    Plantekjelleren er en god erstatning på denne tiden.
    Kos deg videre!

    Flott blogg du har her også!
    De fleste bruker blogspot, så kommentarer, linker oa. er nok enklere de imellom.
    (Selv har jeg wordpress fordi den kan kjøres på eget domene)

    SvarSlett
  2. Eg forstod det slik på den andre bloggen din at du var på utprøving av ein ny, så då måtte eg sjølvsagt klikke på linken! Denne likte eg svært godt! Det var lettare å navigere rundt i denne, men det kan vere fordi eg brukar blogspot sjølv. Nydeleg blomar!!!! Godt å ha slikt å sjå fram mot....

    SvarSlett
  3. Hej!
    Tack för besöket hos mig!
    Hoppas du får din verandan någon gång. Mina pelargoner är döda, de frös i garaget:(

    Ha en trevlig kväll!
    Kram Anna

    SvarSlett
  4. Så flott å se bilder av blomster igjen. Nydelige er de. Gleder meg til å ta opp graniumene mine fra kjelleren i februar.

    Jeg kan virkelig anbefale Honning & Floras bok. Den er nydelig, og viser bilder fra både inne-og utemiljøer. :)

    SvarSlett

Lignende innlegg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Search