Sider

mandag 28. mai 2012

Kveldskos på terassen og Inngangspartiet

Vi nyter lange kvelder på terassen etter at barna er kommet i seng. Drømmer....og legger planer for morgendagen...nyter et glass vin og utsikten til fjell og fjære.


Den store Rhododendroen sto her da vi flyttet hit, det gjorde også lønnen dere ser i bakgrunnen her- lønnen har jeg alltid likt veldig godt- Rhododendroen derimot har jeg et litt mer anstrengt forhold til- den er så VELDIG rød- stjeler all oppmerksomhet. Den er den første av Rhododendroene som blomstrer her hos oss, de som kommer etter har et litt annet fargespekter...
I bakgrunnen ser dere det nye surjordsbedet- mye mold ennå så derfor ingen nærbilder- et stort bed som krever mange planter før det blir slik som jeg ønsker det.
Skiferhellene er et prøveprosjekt...


Med vennlig hilsen
Monica

10 kommentarer:

  1. Hei Monica:)

    Så koselige bilder.
    Vakkert og nydelig alt sammen.

    Ønsker deg en fin mandag og fridag.
    Klem Margareth

    SvarSlett
  2. Hei Monica! Ja, det har vært en fin pinse med mye deilig vær. Skjønner godt at det er fint å sitte der, nyte et glass vin og utsikten. Ønsker deg en fortsatt fin dag!

    SvarSlett
  3. Fantastisk fine bilder fra terrassen din, fin blogg du har.
    Takk for hyggelig kommentar til orangeriet. Ja vi har tegnet og bygget det
    selv ved hjelp av inspirasjon vi fant på nettet.
    Ønsker deg en fin dag, klem Anita

    SvarSlett
  4. Hei;)
    Ja,her var det virkelig koselig å titte innom.
    Kjempefin blogg!
    Jeg kommer innom igjen jeg.

    Klem Camilla

    SvarSlett
  5. Så vakkert og deilig! Angående hengeselja så klypper eg berre bort det som ikkje skyt om våren. Den får ein snål fasong då så eg skjønar at der sikkert fins ein meir proff måte å gjere det på. Kanskje eg burde google det? :D

    Klem!

    SvarSlett
  6. Herli gbilder som viser en herlig stemning:) Jeg takker for råd hos meg i dag, det er såå hjertlig velkomment:) Jeg skal blande i vei så godt jeg kan:) Takker og bukker:)

    SvarSlett
  7. Herlige bulder som formidler skikkelig hyggelstund:))
    Takk for hyggelig kommentar hos meg..håper du har hatt en fin pinsehelg:))

    SvarSlett
  8. Hei Monica! Tusen takk for kosleg helsing på bloggen min i dag! Det er jammen bra vi kan kvar våre ting; om eg kan å skrive, så er du fantastisk flnk med hage! Herlighet som eg misunner deg hagen din!!! Sjølv har eg ikkje hage for tida... Vi bur midt i ein byggeplass og det er vel ikkje håp for grøne flekkar før til neste år ein gong! Sidan det berre vert rot kring alle veggar i sommar, så orkar eg ikkje å plante i krukker heller. Har nokre få planter som eg skal prøve å halde liv i, men storinvesteringar på plantefronten blir det ikkje i år. Men til neste år.... DÅ skal det ordnast til hage! Det er best eg følger med deg her på bloggen slik at eg kanskje kan lære eitt og anna!!!

    ToveHD

    SvarSlett
  9. Nydelig og stemningsfulle bilder .
    Det har vært en flott pinsehelg, og det gjelder å nyte finværet.
    Nydelig innlegg fra hagen under her..
    helt til å drømme seg bort!
    Ønsker deg en fin ny uke.
    Klem Anne

    SvarSlett
  10. Sikke en skøn stemning på jeres terrasse, det er så dejligt at sidde ude og nyde aftenerne.
    Fjeldet er en vidunderlig baggrund og din Løn og Rhododendron lyser flot op, jeg bliver helt misundelig.

    SvarSlett

Lignende innlegg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Search